איך ממנפים בעמותת אלי״ע את הידע המקצועי שנצבר במהלך 40 שנות פעילות כדי לקדם ילדים עם עיוורון?

איך ממנפים בעמותת אלי״ע את הידע המקצועי שנצבר במהלך 40 שנות פעילות כדי לקדם ילדים עם עיוורון?

עמותת אלי״ע, ארגון לקידום ילדים עם עיוורון או לקות ראייה.

אלי"ע – ארגון לקידום ילדים עם עיוורון או לקות ראייה

המחקרים מלמדים שהשנים הראשונות הן השנים החשובות והמשמעותיות בחיי ילד. מגיל חצי שנה ועד גיל 6 ילדינו גדלים, מתפתחים, לומדים ומתעצבים. בתקופה מכרעת זו ישנה חשיבות עצומה לאבחון מקצועי, התערבות מוקדמת ומתן כלים טיפוליים אשר מטרתם לסייע בשיפור הראייה ובהתמודדות מיטבית בהווה ובעתיד עם לקות ראייה או עיוורון.

״מכיוון שהנושא אינו נפוץ, הקושי הקיים הוא להגיע לאוכלוסיית היעד ואין מספיק חשיפה ומודעות לכך שיש מענה ויש למי לפנות.״ מספרת יעל ראוך פורה, מנהלת הדרכה ופיתוח בעמותה.

על אף שמספר הפעוטות בגיל הרך עם עיוורון הוא פחות מאחוז אחד מכלל האוכלוסייה, יעל מאמינה שלפעילות אלי״ע יש אימפקט רחב.

ילדים בגיל הרך ופעוטות נמצאים בשלבים קריטיים בהתפתחות, ולכן משמעותי במיוחד לייצר התערבות ולתת להורים ולאנשי הטיפול כלים למיצוי הפוטנציאל של הילדים.

כי הם מסוגלים,״ לדבריה.

למי מיועד קמפוס אלי״ע?

יעל ראוך פורה מספרת שהרעיון לקמפוס נולד מתוך מחשבה לרכז תחת קורת גג אחת את הידע וההכשרות של העמותה, הרצאות ותכנים להורים ולאנשי מקצוע, למתג את העמותה כמרכז ידע ולהרחיב את הפעילות שלה כך שתיתן מענה נרחב יותר.

השאיפה היא להנגיש את הידע והידענות של העמותה לאוכלוסייה הרחבה יותר, כולל צוותים חינוכיים וטיפוליים והורים לילדים עם עיוורון ולקויות ראייה.

מטרת העל של הקמת הקמפוס היא שכל מי שצריך זאת, יידע שיש מרכז נגיש שנותן מענה לילדי גיל רך עם לקויות ראייה ועיוורון.

איך יוזמים קמפוס?

יעל ראוך פורה מספרת שהקורס לפיתוח חשיבה יזמית של Growhub שבו השתתפה לאחרונה, נתן לה את הביטחון והתמיכה שהיו דרושים כדי להוביל את הקמת הקמפוס. היא רואה את הקמפוס ככלי חשוב לקידום ילדים עם עיוורון ולקויות ראייה, ולקידום ההתפתחות המקצועית של הצוותים המטפלים בהם.

אלי"ע פועלת כבר למעלה מ-40 שנה ומטבע הדברים נצבר בה ידע מקצועי וטיפולי רב. בשמונה השנים האחרונות מאז שיעל הצטרפה לעמותה, היא למעשה מנהלת את מערך הידע בעמותה: פיתוח תכנים, מחקרים, שיתופי פעולה, הרצאות ועוד.

יעל זיהתה את הפוטנציאל של הפיכת התורה שבעל פה לתורה שבכתב, כזאת שניתן להעביר אותה הלאה לצוותים ולהורים.